Admin

Studená posteľ, tma v izbe, vypnutý mobil, televízor a iné zariadenia, ale aj tak potrebujete pomoc s rýchlym zaspaním? Vo svete, kde je veľa stresu, úzkosti a chronickej únavy sú potrebné nové opatrenia! Ako rýchlo zaspať, ak sa vám to stále nedarí?

Na túto otázku vám odpovie členovia americkej armády, ktorí vyriešili problém zaspávania v priebehu niekoľkých minút, dokonca aj pri delových výstreloch.

O tajomstve rýchleho zaspávania bolo napísané aj v knihe Relax and Win: Championship Performance v roku 1981. Obsahuje 4 jednoduché kroky, ktoré vám nezaberú viac ako 2 minúty.

Vieme, ako vyzerá dobrý a kvalitný spánok, preto sa s vami radi podelíme o to, ako sa zbaviť nespavosti a zaspať v priebehu 2 minút.

 

krok č.1

Ľahnite si na chrbát a položte si hlavu na vankúš. Dýchajte pomaly, hlboko a rytmicky. Uvoľnite všetky svaly tváre! Pocítite, ako sa pokožka hlavy uvoľňuje. Uvoľnite čeľuste, aby ste mali ústa ľahko pootvorené. Uvoľnite svoje žuvacie a tvárové svaly, potom jazyk a pery.

 

krok č.2

Ramená sa snažte zatlačiť čo najnižšie a uvoľnite krčné svaly. Zhlboka sa nadýchnite a pri výdychu uvoľnite všetko napätie z hrudníka a nechajte ho „spadnúť“ do matraca. Uvoľnite pravé predlaktia, potom ruku a prsty. Ak by vám niekto zdvihol ruku, mala by spadnúť, akoby ste boli mŕtvi. To isté opakujte s ľavou rukou. Pocítite, ako sa naplníte pocitom tepla a pohodlia.

 

krok č.3

Po uvoľnení hornej časti tela, prejdite plynulo k dolným končatinám. Uvoľnite svaly pravého stehna, lýtka, členku, chodidla a prstov. Urobte to isté aj s ľavou nohou, nezabudnite dýchať hlboko a rovnomerne. Pokiaľ zistíte, že niektorú časť tela nedokážete úplne uvoľniť, môžete ju najprv stláčať či napínať a následne uvoľniť.

 

krok č.4

Po fyzickej relaxácii je čas na vyčistenie mysle. Zastavte tok svojich myšlienok, zabudnite na obavy, sklamanie a problémy. Snažte sa na nič nemyslieť po dobu 10 sekúnd a potom si predstavte nasledujúce...

Predstavte si, ako sa kolíšete v kanoe, ktoré pláva v pokojných vodách jazera. Okolo nie je nič, okrem čistej modrej oblohy. Sústreďte sa na tento obraz a nedovoľte svojim myšlienkam, aby vás zbytočne znepokojovali.

1. Predstavte si, ako ležíte v obrovskej hojdacej sieti uprostred tmavej miestnosti.

2. Po dobu 10 sekúnd si v mysli opakujte nasledujúce slová: "Nemysli, nemysli, nemysli." Pokúste sa zbaviť akejkoľvek myšlienky. Dýchajte pomaly a zhlboka. Choďte spať. Sme radi, že sa tento trik aplikuje nielen v momentoch nespavosti, ale aj v stresových situáciách, keď sa potrebujete v krátkom čase uvoľniť a upokojiť.

Uvidíte, že už po niekoľkých týždňoch sa naučíte relaxovať na akomkoľvek mieste, v akejkoľvek situácii a spánok sa stane presne tým, o čom ste vždy snívali.

Ak sa vám páčil náš článok, nezabudnite ho zdieľať so svojimi priateľmi!